Thursday, November 25, 2010

DC Company ade PROB..

Pusat Data @ Data Center

Hai..Pagi ni saya masuk opis macam biasa.Datang2 trus check email & balas mana2 yang perlu.Da siap melahu juge le lpas brekpas tadi.Mana taknye ade 2 projek yang diamanahkan pada saya da ready tapi still pending kat teammember utk tambah2 part2 yang dorang cover.Sudahnye saya yang melahu xde mende nak digodak.(alasan orang malas le 2)...hehehe.

Tepat pkul 11 lebey tadi DC yang memang dibawah jajahan takluk selian saya ade prob.1st level check memang ade 1 penyaman udara DC yang kaput.Yang lebey best xde sape2 pun perasan ade prob.Itu pun nasib bek ade team member yang msuk ke dalam DC.

Memandangkan hardware prob dan itu bukan bawah bidang kuasa saya maka supplier pun terpaksa di gerakkan untuk membuat pertukaran alat ganti pada penyaman udara DC.Bersyukur sangat2 sebab DC ni memang sudah di siapkan dengan 2 penyaman udara untuk backup kalau ade yang kaput.Pergh boleh tahan ujian hari ini.Benda yang paling merisaukan untuk Jurutera DC adalah penyaman udara,bekalan elektrik,atau peralatan rangkaian totally down dan semua servis kepada pelanggan terganggu.Company boleh kena saman ooo..

Ops...ade urusan yg perlu dibuat..Ok sambung dekat post len nanti eh.daaa...



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Powered by ShowMeBlogger.com

No comments:

Post a Comment